Verzenden & retourneren

 

Verzenden

Wij versturen met de betrouwbare transporteur GLSWerkkleding versturen in Nederland Wij versturen dagelijks vele bestellingen naar zowel particulieren als bedrijven. Onze standaard Verzendmethode is GLS en we bieden enkele mooie alternatieven voor onze klanten die andere wensen hebben. Gratis standaard verzending via GLS binnen Nederland bij besteding boven de € 50,- (incl. btw). Onder de 50 euro rekenen we € 7,50 verzend- en administratiekosten. 
Wij versturen kleine en grote pakketten standaard via GLS en e-mailen altijd een Track & Trace code op de dag van verzending. De snelste verzending krijg je dus bij keuze voor GLS en als webshop staan wij altijd garant voor de levering op jouw adres.

Verzendopties GLS:
 Zelf het aflevermoment bepalen  Ophalen bij een afhaalpunt in de buurt  Wel of juist niet bij de buren afleveren  Particuliere levering op zaterdag
Lees alle details en wanneer je deze opties kunt kiezen bij een GLS verzending op deze infopagina.

Levering buiten Nederland
Belgium België: gratis boven € 75,- (incl. btw), anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd slechts 1 werkdag na verzending!
Duitsland: gratis boven € 100,- (incl. btw) anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd 2 a 3 werkdagen.
For our English speaking visitors from Europe and beyond: Please note that we cannot ship clothing to countries further than these countries listed above. This is due to the extra time that the orders require and the fact that changes or returns are too expensive for both sides. Please make sure to have a delivery address in The Netherlands, Belgium or Germany, then we are happy to be of service to you.

 

Meer verzendmethoden = meer gemak!

Bij e-werkbroeken begrijpen we dat je volledige controle wilt hebben over de levering van jouw bestelling. Daarom bieden wij naast onze uitgebreide GLS service een aantal extra verzendopties aan zodat we altijd aan je wens kunnen voldoen. Kies bijvoorbeeld voor;

 

Bezorging via Cycloon/DHL

Cycloon/DHL biedt een duurzame alternatieve bezorgdienst. Die, net als GLS, dagelijks pakketten bij ons komt afhalen voor levering. In samenwerking me DHL, worden onze pakketten met de fiets of met de elektrische bestelauto van DHL bezorgd bij jou thuis.

Duurzame bezorging ✓ Gratis verzonden vanaf €50,00 Wel of niet bij de buren afleveren Afleverplek te wijzigen tot vlak voor levering

 


Versturen kan ook via PostNLVerzending via PostNL
Als alternatief bieden wij ook PostNL (of soms DPD) aan. Sommige klanten kiezen liever een andere verzendmethode en met deze optie is dat mogelijk. Voor PostNL betaal je binnen Nederland € 7,50 vaste verzend- en handelingskosten en naar België € 19,50. De kosten zijn ongeacht de grootte van je bestelling. Wij versturen ongeveer 1 keer per week via PostNL,
dus levertijden zullen met PostNL meestal langer zijn dan wanneer je voor onze standaard GLS verzending kiest. Je ontvangt een Track & Trace code per email tijdens of na verzending.


Spoedlevering nodig binnen 24 tot 48 uur*?

In specifieke gevallen is het -bij vooraf overleg- mogelijk om een spoedlevering te krijgen via de snelste verzendmethode. Lees alle details om dit aan te vragen op deze infopagina.


Heb je speciale wensen of opmerkingen bij de verzending van je pakket, neem dan contact op met de klantenservice of plaats een opmerking bij de bestelling.

 

 

Levertijd

De levertijd is meestal slechts enkele dagenOm de beste prijs en service te kunnen bieden hanteren wij een levertijd van gemiddeld 3 tot 6 werkdagen. De levertijd gaat in op de dag dat de bestelling is betaald. Bij orders na 16:00 uur begint de levertijd de volgende werkdag. Alle bestellingen dienen vooraf te worden betaald voordat deze in behandeling worden genomen, tenzij je hebt gekozen voor Achteraf betalen via Klarna (en deze bestelling ook is goedgekeurd door Klarna). 

  • Wij streven ernaar om alle bestelling binnen 5 werkdagen* te verzenden, tenzij anders aangegeven bij het artikel. (Houdt rekening met drukte in bepaalde periodes)
  • Op en rondom feestdagen zal de levertijd kunnen oplopen
  • Zit er in de bestelling kleding van Blaklader, Mascot of Portwest? Dan gelden er andere levertijden:
  • Wanneer een product onverwacht een langere levertijd heeft, dan krijg je hier z.s.m. bericht over.
  • Bij de wat grotere orders met meerdere producten, is in overleg met de klantenservice een deellevering mogelijk.

Afhalen

- Afhalen dicht bij huis is mogelijk bij een GLS PakketShop of een PostNL locatie (na de eerste afleverpoging).
- Het is ook mogelijk om je online bestelling af te halen in onze showroom in Groningen. Zodra de bestelling compleet is ontvang je per e-mail bericht van ons (dit valt ook binnen de levertijden die je hierboven vindt). Wacht hier dus zeker even op zodat je zeker weet dat je de hele bestelling direct mee krijgt.
Het passen van de kleding doe je gewoon op je eigen gemak thuis. Omruilen voor een andere maat is mogelijk bij overleg met de online klantenservice en kan vervolgens worden afgehaald of verzonden.
Let op: Dit is dus alleen afhalen in Groningen. Voor ophalen bij een GLS afhaalpunt in jouw omgeving is wel eerst een normale verzending nodig. Het afhaalpunt geef je tijdens de verzending zelf door.

 


Alle bestellingen worden met aandacht behandeld en wij streven naar uitstekende kwaliteit van de levering, de producten en onze service. Heb je vragen of opmerkingen voor, tijdens of na de bestelling? Laat het ons weten per mail, telefoon of chat. Wij denken graag met je mee en helpen je altijd verder.

 

Retourneren en omruilen

Is de ontvangen bestelling onverhoopt niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag proberen (passen) en bekijken.
Naast de retourperiode gelden er enkele voorwaarden:
- Alle artikelen dienen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking te zitten en uiteraard ongebruikt zijn.
- Gepersonaliseerde artikelen met bijvoorbeeld een eigen logo kunnen niet retour.
- Aangehechte maatkaartjes of labels mogen niet zijn verwijderd of losgehaald.
- De artikelen mogen geen abnormale geur, vlekken, stof of sporen van haar bevatten. Dit wijst op gebruik of onzorgvuldige omgang met de artikelen.
- De artikelen dienen mede om bovenstaande voorwaarde z.s.m. weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos of plastic tas. Plak het geheel netjes dicht met plakband (liever geen duct tape, het moet ook weer open kunnen).
- Gebruik dus nooit alleen maar de productverpakking als omhulsel. Het verzendlabel blijft plakken en maakt de verpakking en daarmee het product onverkoopbaar. Gebruik in geval van schoenen nooit alleen de schoenendoos als pakket, maar doe er altijd iets omheen.
- Het pakket moet op ons adres afgeleverd worden. Wij rijden niet naar afhaalpunten.
- Wanneer aan een of meer retourvoorwaarden niet voldaan is loop je het risico dat je retourzending niet behandeld kan worden en/of dat er waardevermindering wordt doorberekent.

Verzendkosten
Wij hanteren een duurzaam retourbeleid. De eventuele verzendkosten voor het terugsturen van een artikel zijn daarom voor rekening van de klant.
Deze webshop verbergt geen verzendkosten in onnodige hoge productprijzen en wij geven dus alleen kosten aan klanten die zelf moeten omruilen.
Onze klanten mogen zelf de makkelijkste/goedkoopste manier van verzending naar ons adres kiezen, ook dat is een voordeel. Vaak is dit een PostNL brievenbuspakje (klein formaat) vanaf € 4,15 via PostNL, een basispakket (groot formaat) vanaf € 6,95 (online kopen is het goedkoopst) óf een met postzegels gefrankeerde postzending. Wij verbergen geen verzendkosten in onnodige hoge productprijzen en vragen dus alleen kosten van klanten die zelf willen ruilen. Andere klanten kiezen soms voor DHL of Bpost in België.
Het is daarnaast ook mogelijk een retour/omruil in te leveren bij onze showroom in Groningen, maar pas nadat je deze via de webshop hebt aangekondigd (via mail, je account of de chat).
Betreft de reden van retour dat het een verkeerde/foutieve levering was? Daarmee bedoelen we dat je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. Dan nemen wij wel de retourkosten voor onze rekening. Neem hiervoor contact op met de klantenservice over de mogelijkheden.

De kosten van een nieuwe GLS verzending (van webshop naar jouw adres) voor het omgeruilde artikel is op onze rekening. Zo houden we samen de kosten van het omruilen minimaal.

Afleveradres
Wil je een bestelling retourneren, stuur het dan voldoende gefrankeerd terug naar ons adres:
E-Werkbroeken.nl
Wasaweg 4
9723 JD Groningen
Nederland
[email protected]
Volg de track&trace van je zending goed en zorg dat het bij ons op de juiste locatie bezorgd wordt.

Je kunt gebruikmaken van het retourformulier dat in de meegeleverde pakbon verwerkt zit of download hier ons algemeen retourformulier. Vermeld het nummer van de retourreden per artikel en eventueel een andere maatkeuze wanneer je hetzelfde artikel wilt omruilen. Vermeld je geen omruil, dan wordt het artikel verwerkt als terugbetaling.
Dit alles mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel minimaal het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is niet noodzakelijk.

Retouropties:

Terugbetaling: Ja
In het geval van een retournering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen 14 dagen na melding van retour terugstorten.
Meestal is dit al binnen 6 dagen na binnenkomst van je retourzending. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen en conform wetgeving altijd op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd. Het is dus niet nodig om een rekeningnummer op te schrijven.
Graag vernemen wij ook, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.

Omruilen andere maat: Ja
Een kledingstuk ruilen voor een andere maat is bij ons mogelijk. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een kledingstuk onverhoopt niet goed past. Controleer alsnog de juiste maattabel en/of bekijk welke maten er beschikbaar zijn van het kledingstuk in onze webshop of op de website van het merk. Vermeld op de factuur of pakbon welke maat je graag wilt ontvangen. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS.

Omruilen ander product: Nee
Ruilen voor een ander product of type dan dat op je order staat is meestal omslachtig vanwege betalingsverschillen en het ontbreken van een nieuwe factuur van de gewijzigde aankoop. Wil je toch een ander product ontvangen? Ons advies is om dan een nieuwe bestelling te plaatsen in deze webshop en de oude bestelling retour te sturen binnen de retourperiode. Zo heb je ook sneller het gewenste product in huis en de betaling van de vorige bestelling krijg je zo spoedig mogelijk terug na binnenkomst van de retour.

Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice.

Let op: Bij retouren zonder duidelijke vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan een of meer retourvoorwaarden voldaan is, dan ontstaat er vertraging en wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen. Er kan ook waardevermindering worden doorberekend.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »